Autentifica-te

Nu ai cont? Creeaza unul nou

Nutritie
Calcivid Citrat - un complex de calciu...
+

5 beneficii ale consumului de cafea pentru organism

de WikiFood / 2012-02-07 | tag-uri: cafea, beneficii consum cafea, cafeaua este benefica sanatatii

6  voturi
4 5323

5 beneficii ale consumului de cafea pentru organism
Ai nevoie de o cafea dimineata pentru a functiona in parametri optimi? Media consumului de cafea se situeaza undeva la 3-4 cesti zilnic. Este interesant de remarcat faptul ca unele cercetari pozitioneaza consumul de cafea intr-o lumina favorabila.

Iata cele 5 beneficii ale consumului de cafea pentru organism:

1. Reduce riscul de Diabet de Tip 2

Consumul moderat de cafea este asociat cu o rata mai mica de diabet de tip 2. In timp ce cauza acestui efect nu este inca pe deplin cunoscuta si cercetarile continua, exista o ipoteza referitoare la antioxidantii care se gasesc in cafea si care se pare ca sunt responsabili in mare parte de acest lucru. Un studiu din noiembrie 2011 publicat in "Journal of Agricultural and Food Chemistry" a scos in evidenta doua componente ale cafelei - acidul cafeic si acidul clorogenic - care inhiba formarea de IAPP - polipeptidul insular amiloid, care este in stransa legatura cu dezvoltarea diabetului de tip 2 (amilina).

In paralel, un studiu german din 2011 publicat in "Journal of Molecular Nutrition & Food Research", a descoperit urmatorul lucru - cafeaua inchisa la culoare a fost mai eficace in imbunatatirea statutului antioxidant a celulelor rosii din sange de la voluntari sanatosi in comparatie cu cafeaua deschisa la culoare. Mai mult, se pare ca atat cafeaua obisnuita (cu cofeina) cat si decofeinizata au un efect benefic asupra functiilor adipocite (celulele grase) si ficat, au raportat cercetatorii de la Harvard, in 2011 intr-un articol publicat in Journal of Nutrition.

2. Risc mai mic de Alzheimer

Cofeina interfereaza cu producerea de proteine anormale in creierului asociate in mod tipic cu dezvoltarea de Alzheimer. In studiile efectuate pe animale, s-a demonstrat ca, cofeina reprezinta actiunea inversa a tulburarilor cognitive si scaderea nivelului din aceste proteine. Cercetatorii finlandezi au raportat intr-un studiu din 2010 intr-un articol in "Journal of Alzheimer's Disease" ca persoanele care beau intre 3 si 5 cesti de cafea zilnic pana la mijlocul vietii, prezinta risc scazut de pana la 65% de dementa sau boala Alzheimer mai tarziu. Intr-un studiu din 2011, cercetatorii de la UCLA au publicat in aceeasi revista, ca un consum de cafea pe termen lung a fost asociat cu o rata redusa sau moderata de declin cognitiv in randul femeilor in varsta.

3. Risc scazut de Parkinson

In timp ce mecanismul care sta la baza efectelor protectoare ale cafelei impotriva bolii Parkinson nu este cunoscut, rezultatele diferitelor studii sunt consecvente - consumul de cafea fiind asociat cu un risc mai mic al acestei boli.

4. Imbunatateste performantele sportive

O cantitate moderata de cafea inaintea exercitiilor fizice ajuta la imbunatatirea atat a performantei cat si a rezistentei sportive. Cu alte cuvinte, permite efectuarea exercitiilor fizice mai intense pentru o perioada mai lunga de timp. Un articol din 2008 publicat in "Journal of Applied Physiology, Nutrition and Metabolism" a raportat ca fiind benefica o cantitate de cofeina in intervalul 200 mg la 800 mg pe zi, in randul unor sportivi de elita canadieni, cofeina fiind obtinuta in principal din cafea.

5. Furnizeaza foarte putine calorii sau chiar deloc

Cafeaua este o optiune mult mai buna, referindu-ne la aspectul caloric, in detrimentul bomboanelor sau brioselor. Deoarece cafeaua neagra nu contine calorii, orice calorii suplimentare primite prin consumul de cafea depinde doar de ceea ce se adauga la aceasta. 

Deoarece cafeaua este o bautura din plante derivate, nu este surprinzator faptul ca unele dintre beneficiile care apar prin consumul acesteia sunt in concordanta cu efectele plantelor, ce furnizeaza antioxidanti organismului. Cu toate acestea, este prea devreme sa se precizeze cantitatea de cafea ce trebuie consumata si cu siguranta nu este o scuza pentru a consuma foarte multa cu gandul ca e sursa de antioxidanti.

Daca bei deja cafea in mod regulat, continua sa te bucuri de ea dar cu moderatie si trebuie sa fii constient de ceea ce adaugi la aceasta. Daca nu esti un bautor de cafea, fructele si legumele raman in continuare cea mai buna sursa de antioxidanti in alimentatia ta.

Comentarii

4  comentarii

schimba cod

George

 / 2012-02-23 10:01:39

Clar, exista si efecte secundare...

Raspunde
aproba

+1

dezaproba

-0

cafeshop

 / 2012-02-16 13:51:24

Va invitam la o cafea si un ceai in magzinul online de cafea si ceai www.cafeshop.ro

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-0

Teddy

 / 2012-02-15 21:22:21

De ce nu amintiti si de cele 50 de efecte negative ale cafelei?

Raspunde
aproba

+1

dezaproba

-0

Paul

 / 2012-02-14 11:21:24

.

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-1

Controlul greutatii

Nu orice mancare se potriveste oricui! Afla aici o lista de mancaruri ce ti se potrivesc.
Aboneaza-te la newsletter
Afla ultimele informatii despre nutritie, ultimele retete si review-uri direct pe email