Autentifica-te

Nu ai cont? Creeaza unul nou

Nutritie
Calcivid Citrat - un complex de calciu...
+

Beneficiile consumului de caju

de WikiFood / 2011-11-16 | tag-uri: caju, beneficii consum caju, valori nutritionale caju

7  voturi
4 15368

Beneficiile consumului de caju
Datorita continutului de omega 6, caju-ul crud are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, iar continutul in substante minerale are efect de protectie asupra sistemului osos.

Magneziul continut de caju (270 mg/100 g) poate diminua intensitatea migrenelor, poate reduce tensiunea arteriala si problemele de respiratie. Fosforul (375 mg/100 g) este important pentru sistemul osos si dinti.

Aceste fructe se pot consuma crude sau prajite, in diverse combinatii cu legume, sosuri, cereale si deserturi. Caju apare frecvent in bucatariile din Asia de Sud si Sud-Est. Originar din Brazilia, caju-ul este cultivat in zonele cu clima tropicala.

Este destul de greu sa gasesti caju in coaja, deoarece coaja contine o substanta toxica care poate irita pielea (are efect asemanator otravei de iedera). Daca se intampla sa gasiti caju fara coaja in magazin, nu va faceti griji, cel mai probabil acestea au fost supuse unui proces comercial de prajire, care elimina aceasta rasina toxica.

In general, nucile sunt o sursa importanta de fibre, proteine‚Äč‚Äč, fitonutrienti, antioxidanti si grasimi nesaturate bune pentru inima. Ceea ce face caju unic este faptul ca o portie contine mai putine grasimi totale si mai multe grasimi saturate decat alte fructe cu coaja lemnoasa.

Caju reprezinta o sursa buna de cupru, un nutrient implicat in activitatea antioxidanta a organismului, precum si mentinerea sanatatii pielii, parului si a tesutului conjunctiv. De asemenea, contin magneziu care joaca un rol important in sanatatea oaselor si a sistemului cardiovascular.

In timp ce prin prajirea nucilor are loc o imbunatatire a gustului, cercetatorii canadieni au descoperit ca acest proces creste activitatea antioxidanta in ce priveste caju-ul, potrivit unui articol publicat in Mai 2011 in Jurnalul de Chimie Agricola si Alimentara.

Daca achizitionati acaju, cititi eticheta si asigurati-va ca sunt in stare proaspata. Daca luati vrac, mirositi-le pentru a fi siguri ca nu sunt rancede. Alege sortimentul nesarat de caju daca este posibil (fie crude sau prajite), pentru a avea controlul asupra cantitatii de sodiu din produs si sariti soiurile indulcite care aduc cu ele exces de calorii goale si/sau a altor aditivi.

Modalitati de a include caju in alimentatie

- in combinatie cu cereale, in salate sau in piureuri
- in diverse combinatii cu legume, sosuri si deserturi.
- pisati pentru a folosi ca un unt de nuci

Valori nutritionale pentru 30 de grame de caju uscate si prajite nesarate

Calorii: 163 Kcal
Grasimi: 13.1 g
Carbohidrati: 9.3 g
Proteine: 4.3 g
Fibre: 1 g
Indice Glicemic: Scazut

Comentarii

4  comentarii

schimba cod

Melissa

 / 2012-07-21 06:21:20

Perfeito, acompanhei a trissmanse3o pelo Live, parabe9ns pela transmisase3o. Mais uma vez, o Asa arrebentou na avenida, sucesso total. Agora, Durval,por favor, recicla o bone9. Ferdinanda Goie2nia-Go

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-0

asjznblbdo

 / 2012-07-21 20:09:36

64Tk7g wmkbkjwwwthq

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-0

omqkosu

 / 2012-07-23 17:34:55

SUyxrz tkjnmegatian

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-0

csdqwp

 / 2012-07-23 22:21:42

db6kK8 , [url=http://bdukftrhyqhr.com/]bdukftrhyqhr[/url], [link=http://xfgrourxxpmw.com/]xfgrourxxpmw[/link], http://jcylmerdtwxx.com/

Raspunde
aproba

+0

dezaproba

-0

Controlul greutatii

Nu orice mancare se potriveste oricui! Afla aici o lista de mancaruri ce ti se potrivesc.
Aboneaza-te la newsletter
Afla ultimele informatii despre nutritie, ultimele retete si review-uri direct pe email