Autentifica-te

Nu ai cont? Creeaza unul nou

Nutritie
Calcivid Citrat - un complex de calciu...
+

Masline Kalamata in borcan ILIADA

de WikiFood / 2011-05-31 | tag-uri: masline, masline kalamata, masline iliada

1  vot
0 2734

Masline Kalamata in borcan ILIADA

Informatii nutritionale (100 g)

calorii
234.45
proteine
1.33
lipide
25.04
Ingrediente: masline intregi cu samburi, apa, otet, sare.

Maslinele Kalamata au o culoare purpurie si gust bun si bogat, fara a fi amare.
Maslinele contin o mare cantitate de sodiu si consumate in exces  pot genera stari de agitatie si chiar stari maniacale cu manifestari agresive. Este contraindicat consumul zilnic persoanelor cu predispozitie spre schizofrenie, persoanelor cu stari de atac de panica, cu palpitatii sau transpiratii. Din cauza continutului ridicat de sodiu, maslinele trebuie consumate cu precautie de persoanele care sufera de hipertensiune, de obezitate, edeme.

Maslinele reprezinta o sursa bogata de fier, vitamina E, fibre si cupru, fiecare 100 de grame asigurand intre 10 si 20% din necesarul zilnic al organismului pentru acesti nutrienti. In concentratii mai mici se mai regasesc acizii grasi omega 3, calciul, vitaminele A si C.

Maslinele si uleiul de masline reprezinta cea mai bogata sursa de grasimi mononesaturate, beneficiile acestora datorandu-se atat continutului ridicat de acizi grasi monosaturati, cat si continutului ridicat de antioxidanti. Potrivit studiilor realizate pana in prezent, uleiul de masline previne aparitia bolilor de inima prin scaderea nivelului de colesterol LDL (colesterolul "rau") in timp ce creste nivelul de colesterol HDL (colesterolul "bun").

Niciun alt ulei natural nu contine o cantitate atat de mare de acizi grasi monosaturati precum uleiul de masline! Grasimile mononesaturate din masline, in combinatie cu vitamina E, un puternic antioxidant, reduc riscul deteriorarii celulelor organismului. Pe langa vitamina E, maslinele mai contin fitonutrienti activi precum polifenolii si flavonozii, care au proprietati anti-inflamatorii importante.

Uleiul de masline este foarte bine tolerat de catre stomac; potrivit studiilor, acesta previne aparitia ulcerului gastroduodenal si gastrita, si, totodata, stimuleaza secretia bilei si a hormonilor pancreatici intr-un mod mai natural si mai eficient decat medicamentele prescrise. Prin urmare, acest ulei scade incidenta aparitiei calculilor biliari.

Cancerul de colon este si el prevenit in urma consumului regulat de masline, fiindca uneori radicalii liberi ataca si distrug celulele canceroase din colon. Un aport semnificativ de vitamina E si de grasimi mononesaturate a fost mereu asociat cu o rata scazuta a cancerului de colon, in tarile meditaraneene.
Alte avantaje ale aportului de nutrienti din masline sunt reducerea inflamatiilor produse de astm, osteoartrita si artrita reumatoidala, cele trei mari afectiuni ale organismului care sunt produse de agentii liberi din organism. In fine, inca un ajutor adus de masline este dat femeilor in perioada de menopauza.

Comentarii

0  comentarii

schimba cod

Controlul greutatii

Nu orice mancare se potriveste oricui! Afla aici o lista de mancaruri ce ti se potrivesc.
Aboneaza-te la newsletter
Afla ultimele informatii despre nutritie, ultimele retete si review-uri direct pe email